Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page
ثبت سفارش
Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page

عنوان نشریه برای نمایه شده در اسکوپوس از چه درجه اهمیتی برخوردار است؟

نویسنده:‌ واحد خبری , واحد خبری
| September 30, 2016

عنوان نشریه ها علاوه بر نویسندگان، برای پژوهشگران دیگر که برای دستیابی به اهداف علمی خود از اسکوپوس استفاده می کنند نیز بسیار با اهمیت است. عنوان یک نشریه می­تواند وضعیت بین المللی نشریه را متاثر کند. عنوان یک نشریه همچنین می تواند نشان دهنده اهداف و دامنه نشریه و همچنین نشان دهنده یک پیش زمینه کلی از مقاله ها ی موجود در آن نشریه باشد. به عنوان مثال اگر عنوان نشریه ای The French journal of information باشد این تصور را به محقق می دهد که که اهداف و دامنه نشریه در زمینه اطلاعات در فرانسه است و ممکن است قسمتی از مقالات این نشریه به زبان فرانسوی نوشته شده باشد. این تفاوت به طور واضح در قسمت اهداف و دامنه نشریه مشخص است.


اگر قصد سابمیت یک مجله با نام منحصر به خودش را دارید بسیار مهم است که بررسی کنید آیا مجلات دیگری با اسامی مشابه وجود دارد یا خیر؟ تا مطمین شوید که هیچ گونه مشکلی برای مجله از این لحاظ که به دلیل تشابه اسمی، با نشریات دیگر در پایگاه های اطلاعاتی پیش نمی آید. از دیدگاه برخی سردبیران و یا اعضاء هیأت تحریریه، داشتن عنوان مشابه با عناوین دیگر نشریات ایده ایی مناسب برای دسترسی آسان نویسندگان دیگر به نشریه آنها و به تعبیری کسب اعتبار بالقوه می­دانند. اما داشتن عنوان مشابه با اسامی دیگر نشریات، از لحاظ قوانین اخلاق در نشر(COPE)، نوعی تخلف محسوب می شود.

برای نشریاتی که در عنوان خود کلمه international را دارند چه تدابیری وجود دارد؟
برخی از نشریات، به دلیل داشتن کمله international در عنوان شان، نشریه خود را بد جلوه داده­ اند. وجود این کلمه در عنوان، این انتظار را به وجود می­آورد که تمام گروه هیأت تحریریه، اهداف، دامنه و فلسفه وجودی نشریه دارای بازتابی بین المللی چه از نظر تعداد مقالات و چه از نظر کیفیت بین المللی است. عنوان بین المللی بدین معنی نیست که فقط یک یا دو نفر از اعضای هیأت تحریریه از کشوری دیگر هستند. در نشریه های بین الملی اعضای هیأت تحریریه اعضایی بین المللی هستند که در مدیریت و تعیین خط مشی نشریه نقش به ­سزایی دارند. تمام اسامی که در نشریه به عنوان نقش خاصی نام برده می شوند باید همراه نام آنها باید وابستگیشان به نشریه نیز عنوان شود. مدل های متفاوتی برای نمایش بین المللی بودن یک مجله وجود دارد. مانند وجود عباراتی مانند international Council , International Advisory Board,و …. همچنین ممکن است اسامی بین المللی در نام افراد اعضای هیأت تحریه به چشم بخورد. حتما باید مشخص شود که سردبیر اصلی و مدیر سردبیران چه شخصی است.

منبع : سای نیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید:

Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page