Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page
ثبت سفارش
Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page

آیا مجلات شما نیز با این مشکل مواجه هستند؟ تاخیر در تاییدیه نهایی نویسندگان

نویسنده:‌ واحد خبری , واحد خبری
| April 04, 2018

پس از ویراستاری مقاله علمی، مقدمات انتشار آن در مجله فراهم میشود. اما تاییدیه نهایی پیش از انتشار و حصول اطمینان از اینکه مقاله مورد نظر عاری از خطاهای احتمالی باشد؛ در اغلب اوقات زمان بر و مستلزم چندین بار بررسی و بازخوانی مقاله است. بازخوانی و رفع اشکالات در این مرحله از انتشار مقاله را proofreader انجام میدهد و وظیفه او تصحیح چاپ یا proofreading است.


تصحیح چاپ یا proofreading عبارت است از “بررسی نهایی یک مقاله برای انتشار”. بعد از اینکه مقاله از نظر مشابهت ادبی بررسی شد و ویراستاری فنی و زبانی روی آن صورت گرفت و نظرات داوران در مقاله اعمال گردید؛ مقاله ظاهرا آماده چاپ می شود. اما به دلایل مختلف از جمله خطاهای انسانی ممکن است اشتباهاتی در مراحل قبل صورت گرفته باشد.

در این مرحله، proofreader به دقت مقاله (یا کتاب) را مطالعه می کند و ایرادات احتمالی به جا مانده را برطرف می سازد. این ایرادات می تواند شامل اشتباه تایپی، اشتباهات نگارشی، نحوه بیان ناصحیح، عدم مطابقت رفرنس های درون متن با لیست رفرنس های پایان مقاله، عدم مطابقت عنوان جداول و شکل ها با متن، شماره صفحات، صفحه بندی و … باشد.

یک proofreader حرفه ای موارد زیر را به درستی انجام می دهد:
• خواندن خط به خط مقاله با دقت بسیار بالا و مقایسه آن با نسخه های ویرایش شده
• بررسی کل متن از لحاظ گرامری، نگارشی، تایپی و علائم نگارشی
• کنترل عنوان ها و تیترهای مقاله
• کنترل فهرست مطالب، فهرست مراجع، ضمائم، شماره صفحات و ….
• اطمینان حاصل کردن از پایایی استایل بکار رفته در مقاله
• ابهام زدایی در مواردی که خواننده با دیدن آنها سر در گم می شود.
• کنترل عنوان جداول، اشکال و نمودارها و مطابقت آنها با متن مقاله

نوسندگان بسیاری در تماس با مجلات ما اعلام میکنند که فرصت مناسب برای مطالعه و تصحیح اشکالات پیش از چاپ را جهت آماده سازی مقاله برای انتشار ندارند؛ و به این دلیل پروسه انتشار مقاله آنها با تاخیر ناخواسته بسیاری همراه میشود. برای رفع این مشکل در مجلات کوثر و به منظور رفاه حال کلیه نویسندگان مقالات (اعم از نویسندگان مقالات در مجلات انتشارات کوثر و سایر مجلات) خدمات جدیدی به لیست خدمات ویژه نویسندگان اضافه شده است تا تصحیح پیش از چاپ مقالات با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بیان کنید:

Page Not Found

PAGE NOT FOUND

Return to the Home Page