سردبیران مراقب مقالات از محققان بیمارستانهای چین باشند |بعد از نشر مقالات تقلبی دیگر راه فراری برای مجله وجود ندارد

توییتی منتسب به انتشارات MDPI از کشور سوییس اخیرا در فضای مجازی ویرال شده است. صرفنظر از درستی یا شایعه بودن خبر، اصل مطلب برای سردبیران مجلات ایرانی بسیار مهم و حایز اهمیت میباشد. در این توییت که آنرا به انتشارات MDPI نسبت میدهند، اعلام شده است که : "به علت حجم بالای تقلب و فریب از سوی نویسندگان با افیلیشن بیمارستانهای چینی ، انتشارات تا اطلاع ثانوی از پذیرش مقالات آنها امتناع میکند." تاکنون پاسخ رسمی در توییتر MDPI به این توییت داده نشده است. لذا : مقالاتی که از چین میرسند، با دقت بیشتر بررسی و داوری و غربالگری شوند. آیا میدانستید این تصور "بداخلاقی در نشر" و "توهم متقلب بودن" درحال حاضر بیشتر از همه ملت های دنیا، متوجه "ایران" است؟؟! آیا میدانستید یکی از دلایل اصلی "متقلب دانستن ایرانیان" ، رترکت 58 مقاله انتشارات نیچر- اشپرینگر بود که مسببین اصلی هنوز حتی یک بار هم محاکمه نشده اند؟!! آیا میدانستید متولیان پژوهش کشور تاکنون هیچ اقدامی برای محاکمه آنها (پس از گذشت 3 سال) نکرده اند؟؟!! 


توییتی منتسب به انتشارات MDPI از کشور سوییس اخیرا در فضای مجازی ویرال شده است. صرفنظر از درستی یا شایعه بودن خبر، اصل مطلب برای سردبیران مجلات ایرانی بسیار مهم و حایز اهمیت میباشد.

در این توییت که آنرا به انتشارات MDPI نسبت میدهند، اعلام شده است که :

"به علت حجم بالای تقلب و فریب از سوی نویسندگان با افیلیشن بیمارستانهای چینی ، انتشارات تا اطلاع ثانوی از پذیرش مقالات آنها امتناع میکند."

  • تاکنون پاسخ رسمی در توییتر MDPI به این توییت داده نشده است.

MDPI???

 

ضمنا هیچ سند مکتوبی هم در این نوشته که آنرا به انتشارات منتسب کند، مشاهده نمیشود.

 

اما نکته حایز اهمیت برای سردبیران مجلات ایرانی این است:

  • مقالاتی که از چین میرسند، با دقت بیشتر بررسی و داوری و غربالگری شوند.

  • درصد تقلب در مقالات چینی بسیار زیاد است و چینی ها به اخلاق در نشر احترام نمیگذارند.

اگر مقاله ای دارای مشکلات اخلاقی در هر مجله ای منتشر شود، دیگر راه برگشتی نیست و امکان از دست دادن اعتبار مجله فراوان است. 

لذا سردبیران در این خصوص حساس باشند.

انتشارات کوثر به منظور روشن شدن این موضوع، از مدیریت انتشارات MDPI تحقیقات لازم را درخواست نموده است. لذا به محض روشن شدن موضوع به اطلاع شما خواهیم رساند.


 

جالب است بدانید: 

آیا میدانستید این تصور "بداخلاقی در نشر" و "توهم متقلب بودن" درحال حاضر بیشتر از همه ملت های دنیا، متوجه "ایران" است؟؟! آیا میدانستید یکی از دلایل اصلی "متقلب دانستن ایرانیان" ، رترکت 58 مقاله انتشارات نیچر- اشپرینگر بود که مسببین اصلی هنوز حتی یک بار هم محاکمه نشده اند؟!! آیا میدانستید متولیان پژوهش کشور تاکنون هیچ اقدامی برای محاکمه آنها (پس از گذشت 3 سال) نکرده اند؟؟!! آیا میدانستید متولیان پژوهش در مقام دفاع از حقوق نویسندگان ایرانی که هر روز به بهانه "ایرانی " بودن و "متقلب بودن" در مجلات مختلف مورد بی احترامی قرار میگیرند، تاکنون هیچ عمل مثبتی نکرده اند؟؟