نمایه سازی موفق مجله توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در اسکوپوس

انتشارات کوثر برای اثبات توانمندی نشریات علوم پزشکی کشور در مسیر حرکت طولانی خود تنها به اهداف علمی طولانی مدت خود فکر میکند. این انتشارات امانتدار نشر همه اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور است. پاسخ های انتشارات محکم، عملیاتی و بر پایه زحمات تیم علمی سردبیران و هیاتهای تحریریه مجلات است. خانواده کوثر این افتخار را به همه اعضا دانشگاه علوم پزشکی سمنان تبریک میگوید.


مجله توانبخشی و مطالعات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان پس از شش سال انتشار مداوم و انتشار بیش از 200 مقاله علمی پژوهشی در رشته تخصصی علوم توانبخشی موفق به نمایه سازی در اسکوپوس گردید. 

لیست شماره های منتشر شده در این لینک قابل مشاهده است:

http://jrehabilhealth.com/archive.html

  • اسکوپوس یکی از نمایه سازهای مجلات در تمامی رشته های علوم (پزشکی، تکنیک، علوم انسانی) میباشد که مالک آن انتشارات الزویر میباشد. (لینک)
  • اسکوپوس در سال 2019 از مجموعه فعالیتهای انتشارات کوثر برای ارتقا کیفیت و کمیت انتشارات کوثر و انتشار حرفه ای مجلات تقدیر نموده بود. (لینک)

 

انتشارات کوثر به همه دست اندرکاران و سیاستگزاران پژوهشی آن دانشگاه به ویژه آقای دکتر کوخایی (معاون محترم تحقیقات و فناوری) و سردبیر فعال و توانمند مجله آقای دکتر امیرهوشنگ بختیاری و تیم هیات تحریریه مجله تبریک عرض نموده و آرزوی توفیقات بیشتر علمی را خواستار میباشد. این افتخاری است برای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همه نویسندگانی که به این مجله اعتماد کرده اند.


علیرغم پیشرفت های نشر در مجلات علوم پزشکی ایران در 12 سال اخیر که مستقیم و یا غیرمستقیم توسط انتشارات کوثر ایجاد شده است، متاسفانه مسوولین وزارت بهداشت چند ماه پیش با ارسال یک نامه غیرعلمی و سیاسی اقدام به تخریب وجهه انتشارات نموده و بیان نموده بودند که مجلات ایرانی عضو در این انتشارات قادر به راهیابی به نمایه ها نیستند. اما کمتر از یک هفته بعد، نامه خود را پس گرفته و اعلام نمودند که انتشارات در نمایه سازی مشکل ندارد. امیدواریم با حاکمیت عقل و تدبیر در بدنه مسوولین علمی کشور، راه اعتلای مجلات ایرانی هموارتر شود. بدون شک داشتن یک انتشارات قوی همانند الزویر در ایران میتواند موجب تقویت نشر در همه مجلات ایرانی شود.


در این پست به تفصیل و با اهداف آموزشی به بیان جزییات این موفقیت پرداخته ایم.