امکان جدید Publons برای گذراندن دوره های داوری در آکادمی این سامانه

تنظیم: دکتر حیدر شرفی

سامانه ی Publons یکی از شرکتهای همکار رویترز میباشد که با هدف ارایه داوری علمی و شفاف راه اندازی شده است. اهداف این سامانه عبارتند از:


اکنون این سامانه که به نوعی همکار Clarivate Analytics یا همان ISI قبلی می باشد، امکان جدیدی جهت آموزش داوران اضافه کرده است. داوران میتوانند در دوره های داوری آن شرکت نموده و تحت نظر یک استاد راهنما (انتخابی از سوی داور یا پیشنهادی از سوی سامانه)، دوره ها را طی نمایند و حتی داوری هایی تمرینی تحت نظارت انجام دهند. در نهایت بابت این داوری ها گواهی از سامانه دریافت میشود. این گواهینامه به شما کمک میکند تا از این به بعد شما در سامانه به عنوان فردی شناخته خواهید شد که مسلط به داوری بوده و مورد توجه مجلات بیشتری برای انجام داوری قرار خواهید گرفت. نام استاد راهنمای شما هم می تواند در پروفایلتان قرار بگیرد. همچنین از این بعد شما می توانید در نقش استاد راهنما قرار بگیرید و نام افرادی که تحت نظر شما دوره ها را می گذرانند نیز می تواند در پروفایلتان قرار بگیرد.

این سامانه هر سال برترین داورها در سطوح مختلف کشور و موسسه و فرد و … را مشخص می کند. همچنین به علت ارتباط با ISI تعداد ارجاعات مقالاتی که شما داوری کرده اید را نیز مشخص می کند که می توانید در پروفایل عمومی خود قراد دهید. اطلاعات بیشتر:

https://publons.com/academy/