استاد دکتر صالح زاهدی اصل صبح امروز به دیار باقی شتافت

جامعه علمی کشور صبح امروز در ماتم و ضایعه از دست دادن استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جناب آقای دکتر صالح زاهدی اصل فرو رفت. استاد زاهدی اصل متولد ۱۳۳۰ و فارغ التحصیل دانشگاه نیوکاسل انگلستان و دارای تخصص  PhD فیزیولوژی انسانی و فوق دکتری در بیوشیمی پروتئین ها بود. وی در سابقه علمی پژوهشی خود ثبت بیش از ۱۰۰ مقاله فارسی و ۶۹ مقاله انگلیسی نمایه شده در ISI و PubMed و تالیف و ترجمه بیش از ۸ عنوان کتاب تخصصی و ۶۰ مورد طرح تحقیقاتی پژوهشی مصوب و تربیت صدها نفر از دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری را دارا میباشد.


از برجسته ترین خدمات وی به جامعه علمی کشور، سردبیری مجله انگلیسی International Journal of Endocrinology and Metabolism میباشد که بعنوان یکی از نشریات با سابقه کشور در موضوع بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم از سال ۱۳۸۰ تاکنون فعالیت داشته است. استاد زاهدی اصل پس از یکدوره پرنشیب وفراز در روند مدیریت مجله غدد، با کمک متخصصین مربوطه و همکاران زحمتکش خود توانست در یک دوره یکساله علاوه بر جبران عقب ماندگی انتشار هشت شماره، مجله را در معتبرترین بانک اطلاعاتی پزشکی (PubMed) نمایه سازد. در تاریخچه سایر فعالیتهای وی میتوان به سردبیری مجله علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی فیزیولوژی. از سال ۱۳۶۸ تاکنون، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران. از سال ۱۳۷۰ تاکنون، عضو هیئت ممیزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دبیر هیئت ممتحنه و ارزشیابی فیزیولوژی از سال ۱۳۷۹ تاکنون را نام برد.

انتشارات کوثر به نوبه خود این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و همکاران ارجمند وی در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همه دانشجویان و همکاران وی تسلیت عرض نموده از خداوند برای وی علو درجات را مسالت می نماید. انشالله سخت کوشی وی در کسب اهداف عالیه و راه ایشان در ترویج علم و دانش سرمشق همه دانشجویان و پیروان این استاد فرهیخته قرار گیرد.

روحش شاد و یادش گرامی.