یک قدم برای افزایش شانس پذیرش مقالات

اولین مشکل: پلاجیاریسم

شایع ترین دلیلی که برخی نویسندگان در قدم اول پذیرش مقالات با آن مواجه می شوند، مشابهت مقاله از بین میلیون ها منابع دیگر است. این مشابهت (پلاجیاریسم) می تواند بصورت عمدی ( Copy & Paste از سایر منابع) یا حتی بصورت کاملا اتفاقی و ناآگاهانه رخ دهد.


معمولا در مجلات معتبر، یک مقاله مجاز به حداکثر ۵ الی ۱۰ درصد مشابهت با سایر منابع آنلاین می باشد. اما اگر این مشابهت حتی یک درصد بیشتر از حد مجاز باشد ممکن است تنها به همین دلیل مقاله شما از پروسه داوری کنار رفته و Fast Reject بشود. که در نتیجه آن، زحمات روزها و حتی ماه ها کار علمی مقاله شما به تاخیر بیفتد.

اما برای پپیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟

برای این کار باید از میزان مشابهت (Similarity Rate) مقاله خود قبل از پذیرش آگاه شده و اقدام به رفع آن نمود.

نرم افزارهای رایگان و پولی محدودی برای این کار وجود دارد اما اکثر آنها دارای مشکلاتی هم هستند. شایع ترین مشکل آنها عدم دسترسی به منابع کافی و مشکل دیگر عدم وجود پاسخ استاندارد می باشد. این مسئله باعث خواهد شد از درصد مشابهت مقاله خود مطمئن نباشیم. بارها این مشکل پیش آمده که نویسنده اصرار دارد درصد مشابهت مقاله من به عنوان مثال ۱۵ درصد است اما با بررسی مطمئن شدیم که درصد مشابهت مقاله بسیار بیشتر از ادعایی است که نویسنده دارد.

نرم افزار معتبر برای این کار چیست؟

در حال حاضر iThenticate معتبرترین منبع برای بررسی سرقت ادبی یک مقاله می باشد. این نرم افزار به بیش از ۳۷ میلیارد صفحه وب، بیش از ۹۲ میلیون منبع از مجلات علمی و تحقیقاتی آنلاین و آفلاین، بیش از ۳۰۰ هزار پایان نامه، و دسترسی به بیش از ۸۰ هزار ژورنال را دارد. تمامی مجلات معتبر دنیا برای غربالگری اولیه از این نرم افزار استفاده می کنند.
اما طریقه کار با این نرم افزار چطور است؟ با دیدن این فیلم آموزشی می توانید از نحوه کار با آن آگاه شوید.

اما طریقه کار با این نرم افزار چطور است؟ با دیدن فیلم آموزشی می توانید از نحوه کار با آن آگاه شوید.

مشاهده فیلم آموزشی

چگونه می توانم به عنوان یک محقق و پژوهشگر از این خدمات استفاده کنم؟

انتشارات کوثر با کمک پرتال آنلاین خود قادر به ارائه خدمت به شما می باشد. برای اطلاع از قیمت ها و سفارش کلیک نمایید