نمایه شدن مجله رفتارهای پرخطر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پابمد

International Journal of High Risk Behaviors and Addiction، مجله رسمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پس از دو سال نشر منظم؛ در پابمد نمایه شد. این مجله از بهار ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون موفق  به انتشار بیش از ۹۰ مقاله در ۵ شماره شده است. از این تعداد مقاله منتشره تاکنون بیش از سی درصد مقالات از دانشمندان و محققان بین المللی بوده است.


این مجله بصورت open access و peer review  فعالیت مینماید. زمان متوسط داوری در حال حاضر ۴ ماه می‌باشد که حدود ۲۱ درصد مقالات ارسالی به این مجله رد می‌شوند. موفقیت اخیر در پابمد موجب افزایش میزان خوانده شدن (visibility) و پذیرش مقالات با کیفیت بالای علمی در این مجله ایرانی می‌شود. در حال حاضر حدود ۵۰ نفر بعنوان اعضا هیات تحریریه در این مجله به فعالیت مشغولند که حدود ۳۰ درصد آنها داوران بین‌المللی و از کشورهایی مثل استرلیا، آمریکا، مالزی و … می‌باشند. سردبیر و هیات اجرایی این مجله از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان میباشند.

پابمد (Pubmed)  به عنوان یک پایگاه استنادی بالغ بر ۲۲ میلیون منبع را پوشش میدهد که از طرق مختلف منجمله Medline جمع آوری شده اند. ارجاعات پابمد اغلب دارای یک لینک به اصل مقاله در وب سایت ناشر میباشند.

کلیه مقالات از ابتدای نشر مجله تا امروز در یک برنامه زمانی وارد این نمایه ساز خواهند شد. این مجله آماده دریافت مقالات علمی شما در موضوع رفتارهای پر خطر می‌باشد:

www.jhrba.com

نمایه شدن مجلات در پابمد یکی از مهمترین ابزارهای ارتقا شاخص علمی دانشگاههای کشور در رتبه بندی سراسری و دستیابی به مقام اولی ایران در منطقه میباشد. در حال حاضر رقیب جدی ایران در منظقه کشور ترکیه میباشد.

هیات تحریریه سای نیوز این موفقیت را به اعضا محترم هیات رییسه دانشگاه و هیات تحریریه فعال مجله تبریک عرض می‌نماید.

نویسنده:
مهندس اعظم رئوفی،
انتشارات کوثر