علیرغم سخت گیری های روزافزون نمایه سازها بر روی مجلات، مجله دیگری از انتشارات کوثر در EMBASE و SCOPUS نمایه گردید

مفتخریم به اطلاع برسانیم مجله Journal of Comprehensive Pediatrics  متعلق به انجمن کودکان ایران که توسط انتشارات کوثر منتشر میگردد اخیرا مراحل نمایه سازی در پایگاه Embase را با موفقیت به انجام رساند و گامی بلند در مسیر پیوستن به جامعه بین المللی پژوهشگران این حوزه برداشت. این موفقیت را به سردبیر محترم و سایر اعضای تیم علمی مجله تبریک میگوییم و امیدواریم ادامه مسیر نمایه سازی در پایگاههای معتبر با سرعت بیش از پیش ادامه یابد.


نمایه سازی مجلات در پایگاههای معتبر و تخصصی همچنان که مستلزم برخورداری از کیفیت مطلوب محتوای مجلات (مقالات) است، لیکن با پیشرفتهایی که اخیرا در حوزه انتشار آنلاین و به اشتراک گذاری حرفه ای محتوای علمی اتفاق افتاده است، پایگاههای معتبر نمایه سازی سخت­گیریهای ویژه ای را در  خصوص آیتمهای دیگر نظیر فرمت استاندارد فایلهای مقالات و رعایت اصول اخلاق در نشر اعمال میکنند. دامنه این سختگیریها از اعمال چک­ لیستهای ارزیابی در مجلات جدید فراتر رفته و گاهی منجر به خارج کردن مجلات قدیمی از لیست پایگاهها نیز می شود.

 

انتشارات کوثر مفتخر است که در کنار تیم علمی توانمند و پرتلاش مجله انجمن کودکان ایران توانسته است مسیر نمایه­ سازی مجله در این پایگاه را نیز با موفقیت طی نماید.

 

ارتباط ناشرین با نمایه سازها و با مجلات تحت پوشش، همواره دستخوش فراز و نشیب های معمول در یک تعامل حرفه ای است؛ اما گاهی غرض ­ورزی های نابخردانه در جوامع بین المللی و شایعه پراکنی های بی اساس، سعی در ایجاد مشکلات برای این فعالیتهای حرفه ای و تعاملات علمی را دارند که به لطف خدا نتوانسته است وقفه ای در کار نشر و تلاش برای نمایه سازی مجلات کوثر ایجاد نماید و این مجموعه به عنوان بزرگترین ناشر تخصصی مجلات علمی کشور با افتخار در مسیر اعتلای فرهنگ و فناوری در نشر مجلات علمی گام برمی‌دارد.