بنگاه‌های پایان نامه و مقاله نویسی : غده سرطانی علوم

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام،

از دیرباز، علم، مراکز علمی و دانشمندان در فرهنگ غنی ایرانی و تعالیم دینی از جایگاهی والا و بی نظیر برخوردار بوده است. این درحالی است که در سال های اخیر جماعتی منفعت طلب، بازاری برای فروش پایان نامه های جعلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز جعل و فروش مقالات علمی دایر نموده اند.


این جماعت که فعالیت های خود را به سطح شرکت، بنگاه و موسسه ارتقا داده اند آزادانه در هر کوی و برزن و نیز در فضاهای مجازی بدون کوچکترین نگرانی مشغول تبلیغات، فعالیت و کسب درآمد می باشند. متاسفانه عدم برخورد نهادهای مسوول با ادامه فعالیت های ضد علمی این دلالان، این نگرانی بزرگ را برای دانشگاهیان و پژوهشگران ایجاد کرده که افتخارات جامعه علمی کشور تحت الشعاع این فعالیت های مخرب قرار گرفته و مایه دلسردی آن ها شود. از سوی دیگر ادامه این وضعیت به زودی باعث بدبینی و بی اعتمادی جامعه جهانی نسبت به تولیدات علمی ایرانیان خواهد شد. این در حالی است که اکثریت قاطع اساتید، پژوهشگران و دانشجویان کشور علی رغم کمبود بودجه و امکانات و فشارهای اقتصادی، با اعتقاد به اعتلای علمی کشور عزیزمان صادقانه مشغول تحقیق و پژوهش بوده و هستند.
نویسندگان این نامه، جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور هستند که به نمایندگی از جامعه علمی کشور، از جنابعالی و نیز سایر نهاد های مسوول (نظیر مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) موکداً انتظار دارند تا با وضع قوانین محکم بازدارنده و نیز اجرای دقیق و بدون اغماض آن ها زمینه برچیدن این نمادهای بی احترامی و توهین آشکار به جایگاه رفیع علم و دانشگاه را فراهم آورند و با کسانی که علم را به سخره گرفته و بی اعتبار نمودن کشور عزیزمان را هدف قرار داده اند با قاطعیت برخورد نمایند.
بدیهی است که رسیدگی بنیادین به ریشه های شروع و شیوع این بیماری در حاشیه سیستم علمی-پژوهشی و آموزش عالی کشور قدم بعدی خواهد بود که انتظار می رود با برنامه های پژوهشی و اجرایی دقیق تر مورد عنایت آن بزرگواران قرار گیرد.

لطفا لینک این پیام را برای سایرهمکاران علمی که می شناسید ارسال کنید.