در سال گذشته همه ۲۳ مقاله‌ام را در مجلات دیگر غیر از این مجله منتشر نمودم

به دنبال کسب موفقیت نمایه شدن مجله Health Scope دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با سردبیر محترم مجله جناب آقای دکتر رمضان میرزایی مصاحبه‌ای صورت گرفت که متن آن جهت استحضار خوانندگان محترم تقدیم می‌گردد. انتشارات کوثر صمیمانه این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اعضای زحمتکش مجله که از روز اول تاسیس مجله خالصانه تلاش نمودند تبریک عرض می نماید.


لطفا سابقه و هدف از تاسیس مجله را بفرمایید:

دکتر میرزایی: مجله چشم انداز سلامت به دلیل اهمیت بیشتر دیده شدن مسایل بهداشتی و عدم وجود مجله در منطقه و تشویق همکاران مرکز ارتقاء سلامت به تحقیق و پژوهش از سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و تاکنون موفق به انتشار بیش از دویست مقاله علمی گردیده است. در حقیقت چشم انداز مجله: با اهمیت نمودن مسایل بهداشتی است.

نقاط قوت مجله را در چه میدانید؟

  • نقطه قوت ما در مجله نظم در انتشار بود. یکی از موارد مهم و اساسی در مجله انتشار منظم و به موقع مجله بود که بدون شک حضور انتشارات کوثر در این زمینه موثر بود. از سوی دیگر با اتکا به همکاران توانمند در دانشگاه و مرکز ارتقاء سلامت توانستیم به این موفقیت دست پیدا نماییم.
  • بهترین مقالات همکاران تنها در مجله ما منتشر می‌شد.
  • از روز اول انتشار از همکاران زحمتکش تعهد گرفتیم که مقالات باکیفیت خود را تنها در این مجله منتشر نمایند.
  • تمام تلاش‌مان این بود که بیشتر از ۴۰% مقالات وابسته به اعضاء هیات تحریریه مجلات نباشد.
  • ۲۳ مقاله اینجانب در یک سال گذشته در سایر مجلات منتشر شده است

 

تعامل شما با سایر همکاران در مجله چگونه بوده است؟

دکتر میرزایی: یکی از مهمترین الگوهای اینجانب برای سایر همکاران علمی مجله عدم انتشار مقالات شخصی در مجله بود به طوری که از اینجانب ۲۳ مقاله در سال گذشته در سایر مجلات منتشر شد و حتی یک مقاله نیز که نام اینجانب در آنها باشد در مجله منتشر نشده است.

نکته دیگر عدم تعارفات رایج در مجله با همکاران دانشگاهی و دوستان اینجانب بود که داوری‌های صریح و کامل علمی و بدور از مسایل شخصی انجام می‌شده است. به راحتی به مقاله‌ای که قابلیت انتشار نداشت و یا کیفیت پایینی داشت «نه» می‌گفتیم و آن را رد می‌کردیم. مساله بعدی داوری‌های صحیح و کامل بود. به همکاران سپرده بودیم که از داوری‌های یک خطی پرهیز کنند.

معاونت پژوهشی پشتیبانی همه‌جانبه‌ای داشتند. بدون تردید حمایت همه جانبه مقام محترم معاونت تحقیقات و فناوری چه در دوره قبل و چه در این دوره و حمایت‌های مالی آنها در به ثمر رسیدن این مجله اهمیت به سزایی داشت که در اینجا از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

پیش بینی شما از آینده چیست؟

دکتر میرزایی: پیش بینی می‌شود که در آینده حجم مقالات ما تا ۲-۳ برابر افزایش یابد. لذا باید ما نیز وقت بیشتری بگذاریم تا بتوانیم حجم بیشتری از مقالات را داوری و بررسی نماییم.

آیا از انتخاب انتشارات کوثر راضی هستید؟

بله خوشحال هستیم که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنیم. نظم در انتشار با کمک انتشارات صورت گرفت. امیدواریم از این بعد با توجه به نمایه شدن مجله در ISI بتوانیم شاهد خدمات ادیت انگلیسی بهتری هم از موسسه باشیم زیرا از این به بعد مقالات توسط خوانندگان بیشتری مطالعه می‌شود.