مراقب افراد سودجو برای سابمیت و نگارش و انتشار مقالات خود باشید

اطلاعیه زیر با هماهنگی مراجع ذیصلاح و به منظور آگاه سازی دانشگاهیان محترم صادر گردیده و بدلایل قانونی فعلا و تا صدور حکم نهایی قضایی از ارایه اسامی معذوریم.


همکار گرامی
سلام علیکم
به استحضار می‌رساند؛ به دنبال بررسی‌های ثانویه هیات تحریریه یکی از مجلات تحت پوشش انتشارات کوثر و گزارش تیم امنیتی شرکت و مستندات به دست آمده متاسفانه با خبر شدیم که عده‌ای افراد سودجو و شیاد با سوء استفاده از نام این شرکت و با عناوین جعلی اقدام به تاسیس یک شرکت جعلی با نام مخفف شرکت “د ن ا” نموده و از نویسندگان مجلات تحت عنوان «سابمیت مقاله» و «انتشار مقاله در مجلات معتبر» و یا «ارایه خدمات انتشار و نمایه‌سازی مجلات» اقدام به اخذ وجوه نامشروع و غیر قانونی نموده‌ است. متاسفانه در همین رابطه نام یکی از کارمندان اخراجی و اسبق این شرکت (آقای ا ح) نیز در بین افراد مذکور وجود دارد. نامبرده در مورخه ۵/۱۱/۹۳ و بنا به حکم کمیته انضباطی شرکت و به دلیل اخذ وجوه نامشروع جهت «تسهیل در سابمیت» از این شرکت اخراج گردیده بود که پس از خروج با کمک افراد دیگری اقدام به تاسیس یک شرکت به نام شرکت «د ن ا» نموده است که هیچ نوع مجوز قانونی از وزارتین ارشاد و یا بهداشت نیز ندارد. از سوی دیگر و از طریق مراجع ذیصلاح باخبر شدیم این فرد با کمک فرد دیگری به نام آقای «ع ی» تا کنون اقدام به کلاهبرداری از نویسندگان و اخذ وجوه نامشروع (بعضا تا ۵ برابر هزینه‌های قانونی) نموده اند که کلیه موارد مذکور با روش دستکاری غیر مجاز در مقالات و ارایه برگه پذیرش جعلی انجام شده و از حیض انتفاع ساقط میباشد که تمامی موارد در مراجع ذیصلاح تحت پیگیرد قانونی میباشد. لذا به همین منظور و در جهت احقاق حقوق تضییع شده انتشارات، دفتر مجله و نویسندگان پرونده‌ای به شماره ۹۵۰۰۱۶ نزد دادسرای ناحیه ۴ تهران گشوده شده و این پرونده هم اکنون در مرحله پایانی تحقیقات قضایی می‌باشد.

لذا بدینوسیله این شرکت ضمن رد هر نوع ارتباط با آقایان “ا ح” و “ع ی” و یا “شرکت د ن ا” به استحضار جامعه دانشگاهیان و همکاران گرامی می‌رساند که کلیه فعالیت‌های این افراد و مجموعه نامبرده در خصوص ارایه پذیرش به مقالات انتشارات کوثر غیر قانونی بوده و نامبردگان با سوء‌استفاده از موقعیت قبلی و نام شرکت کوثر اقدام به کسب وجوه نامشروع و تشویش اذهان عمومی می‌نمایند. به عنوان نمونه اخیرا نیز ایمیلی با عنوان این انتشارات و از سوی فردی با ایمیل مجهولی تحت عنوان fanoos.roshangar@gmail.com به مشتریان شرکت ارسال و اقدام به نشر اکاذیب و درج مطالب خلاف واقع نموده است که طبق بررسی‌های پلیس فتای تهران بزرگ این نیز از سوی همان گروه و با نیت تخریب فعالیت‌های شرکت انتشارات کوثر صورت پذیرفته است. اقدام اخیر نامبردگان با عنوان مجعول “فانوس روشنایی” متعاقب طرح پرونده قضایی علیه ایشان بوده و آنها در حال مسموم کردن اوضاع و تلاش برای تغییر رویه قضایی پرونده می‌باشند.
درنهایت و بدین وسیله انتشارات کوثر از کلیه نویسندگانی که تاکنون به نحوی با فرد یا شرکت مذکور در تماس بوده و احیانا فریب آنان را خورده و اقدام به پرداخت وجوهی برای سابمیت مقاله و یا پذیرش در مجلات آی اس آی و پابمدی نموده‌اند، دعوت به عمل آورده همه روزه از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با تلفن ۰۹۳۰۳۹۳۷۳۴۷ تماس حاصل نموده و یا موارد خود را به ایمیل واحد حقوقی انتشارات کوثر به آدرس legal@kowsarpub.com ارسال نمایند. بدیهی است پس از ارسال مدارک و با طرح اعتراض از سوی نویسندگان قادر به پیگیری حقوق نویسندگان در دادگاه صالحه می‌باشیم.
توضیحات:
۱)    در خصوص اسامی حسب پرونده: بدلایل حقوقی و شرعی از ارایه اسامی کامل در این خصوص معذوریم. اما هر کدام از نویسندگان محترم میتوانند با در دست داشتن اسناد معتبر با مراجعه به شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران واقع در خیابان شریعتی تهران از اطلاعات مرتبط به آنها در پرونده کلاسه شماره ۹۵۰۰۱۶  آگاه گردند.
۲)    در خصوص ایمیل اخیر: در توضیح ایمیل اخیر به استحضار می‌رساند انتشارات کوثر مسیر قانونی نمایه‌سازی مجلات خود را با قوت و کمافی السابق ادامه داده و با همت و یاری نیروهای زحمتکش خود و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها در سالجاری موفق به نمایه سازی ۱۶ مجله در Embase وScopus و همچنین ۱۳ مجله در ISI, ESCI و از سوی دیگر ادامه نمایه سازی ماهیانه بیش از ۱۸۰ مقاله در PubMed گردیده است که آمار آن به زبان فارسی در پایگاه اطلاع رسانی شرکت به آدرس www.scinews.ir وجود دارند.