حالت تاریک به وب سایتهای مجلات انتشارات کوثر افزوده شد

کاربران وب سایت های مجلات انتشارات کوثر از این به بعد میتوانند با انتخاب رنگ پس زمینه وب سایتها از قابلیت "حالت تاریک" یا Dark Mode بهره ببرند. حالت تاریک، حالتی است که در آن واسط کاربری، متن و عناصر روشن را در پس‌زمینه‌ای تیره به نمایش می‌گذارد. در مقابل حالت روشن که حالت رایج‌تری است متن تیره را در پس‌زمینه‌ای روشن به نمایش می‌گذارد. طبق تحقیقات به عمل آمده، حالت تاریک در طولانی‌مدت آسیب بسیار کمتری به چشم انسان  وارد می‌کند و مانع از بروز نزدیک‌بینی در چشمان‌تان می‌شود. 


کاربران وب سایت های مجلات انتشارات کوثر از این به بعد میتوانند با انتخاب رنگ پس زمینه وب سایتها از قابلیت "حالت تاریک" یا Dark Mode بهره ببرند. 

حالت تاریک چیست؟

حالتی است که در آن واسط کاربری، متن و عناصر روشن را در پس‌زمینه‌ای تیره به نمایش می‌گذارد. در مقابل حالت روشن که حالت رایج‌تری است متن تیره را در پس‌زمینه‌ای روشن به نمایش می‌گذارد.

در تصویر زیر مقایسه این دو مورد دیده میشود.

برای انتخاب  "حالت شب" میتوانید بعد از ورود به پنل وب سایت از منوی بالای صفحه (سمت راست) این گزینه را انتخاب نمایید.

 

حالت تاریک مانع از بروز نزدیک بینی در چشم میشود

گزارشی علمی با نام «خواندن و نزدیک‌بینی: اهمیت تضاد کنتراستی» (در مجله نیچر)  به بررسی تأثیرات تضاد کنتراستی بر چشمان انسان می‌پردازد و نتیجه می‌گیرد تضاد منفی (حالت تاریک) در مقابل حالت روشن در طولانی‌مدت آسیب بسیار کمتری به چشم انسان  وارد می‌کند. این گزارش عنوان می‌کند که حالت تاریک مانع از بروز نزدیک‌بینی در چشمان‌تان می‌شود در حالی که حالت روشن به بروز نزدیک‌بینی سرعت می‌بخشد.