مجله آسیایی پزشکی ورزشی در CABI نمایه شد

مجله آسیایی پزشکی ورزشی با قدمت 12 ساله در نشر موفق به نمایه شدن در پایگاه نمایه سازی CABI شد. این مجله در حال حاضر در اسکوپوس نیز نمایه میباشد و در هر شماره از خود مقالات متنوعی در زمینه پزشکی ورزشی از نویسندگان بین المللی منتشر میکند. سایت اسکور فعلی مجله در SJR معادل 1.2 بوده و سرعت داوری و نشر در این مجله بطور میانگین سه هفته میباشد. یکی از مهمترین مزایای این مجله داشتن داوری به شیوه باز یا Open Peer Review است که با کمک این روش نویسندگان میتوانند از شفافیت در داوری بهره ببرند.


پایگاه نمایه سازی تمام متن یا Full-text به نام CABI با بیش از 647000 مقاله علمی در زمینه های علوم زیستی و کشاورزی و محیط زیستی در حال توسعه است. این پایگاه نمایه سازی یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دنیاست که از سال 1910 تا امروز مشغول به ثبت اطلاعات علمی مجلات مختلفی است. دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان است.

از جمله معیارهای مهم در نمایه شدن در CABI موارد زیر هستند:

  1. اصالت مجله در منطقه جغرافیایی
  2. ISSN معتبر
  3. نظم انتشار
  4. ارجاع مناسب به مقالات

پایگاه اطلاعاتی CABI  یکی از معتبرترین پایگاه‌های علمی در رابطه با موضوع علوم زیستی، کشاورزی (مهندسی کشاورزی و اقتصاد کشاورزی)، بیوتکنولوژی، علوم دامی، محیط زیست و بهداشت و سلامت جهانی است. این پایگاه بانک‌های اطلاعاتی کتابشناختی CAB Abs و Global Health از خلاصه مجله‌ها و منابع اینترنتی را شامل می شود و پایگاه مذکور امکان دسترسی به ۱۰ میلیون چکیده مقاله در موضوعات ذکر شده را برای کاربران فراهم می کند؛ و همچنین امکان دسترسی به بیش از ۱۳۰۰۰۰ متن کامل مقالات، اخبار و گزارشات وجود دارد. مهمتر از همه اینکه یکی از فاکتورهای اصلی و مهم نمایه شدن مجلات در پایگاه استنادی Scopus ، نمایه بودن مجلات در این پایگاه است.


خلاصه مقالات CAB در Web of Science هم پوشش و نمایه میشوند:

CAB Abstracts جامع ترین منبع اطلاعات تحقیقاتی بین المللی در زمینه کشاورزی، محیط زیست و کلیه علوم کاربردی مرتبط با آن است که توسط انتشارات CABI تهیه شده است. CAB Abstracts بیش از 8000 سریال، کتاب، و مقالات کنفرانسی را که با دقت انتخاب شده اند در سراسر علوم کاربردی زندگی - از کشاورزی، محیط زیست، و علوم دامپزشکی، تا اقتصاد کاربردی، اوقات فراغت/گردشگری، و تغذیه پوشش می دهد.

هنگامی که به استنادهای چند رشته ای در پلتفرم Web of Science™ متصل می شوید، CAB Abstracts بسیار بیشتر می شود.


مشخصات CABI:

  • 8000 سریال، کتاب و مجموعه مقالات کنفرانس
  • 11.7 میلیون رکورد
  • سوابق از 120 کشور
  • رکوردها به 50 زبان
  • پوشش به سال 1910 برمی گردد
  • جستجو با استفاده از نمایه سازی منحصر به فرد CABI از جمله اصطلاحنامه CAB، CABICODES، و توصیفگرهای موضوعی.

انتشارات بریفلندز این موفقیت را به سردبیر محترم آقای دکتر ضیایی و کلیه اعضا محترم هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک عرض میکند.


منبع:

https://clarivate.com/webofsciencegroup/solutions/webofscience-cab-abstracts/