ارتباط تنگاتنگ سردبیر با نویسندگان موجب جلب اعتماد آنها می‌شود

انتشارات کوثر ضمن تبریک ویژه به مقام محترم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران جناب آقای دکتر احمد علی عنایتی و سردبیر محترم و با دقت مجله جناب آقای دکتر مهران ضرغامی و تمامی همکاران محترم و ارزشمند دفتر مجله بابت موفقیت اخیر نمایه شدن مجله در ISI چند سوال از سردبیر محترم در خصوص مجله پرسیدند که به شرح ذیل مشروح آنها ارایه می‌گردد.


سوال: هدف از تاسیس مجله چه بود؟

دکتر ضرغامی: مجله تخصصی روانپزشکی به منظور پوشش مخاطبین بیشتر با مشورت و همراهی دوستان ایجاد و تا امروز موفق به نمایه شدن در پابمد و ISI گردید.

ویژگی های مهم مجله را در چه میدایند؟ 

دکتر ضرغامی: بدون تردید پشتکار و کمک‌های بی‌شائبه دوستان اینجانب و همراهان و دست اندرکاران زحمتکش مجله اگر تا به امروز نبود، ما قادر به انجام کاری نبودیم.

از نقاط قوت مجله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

  • دقت بسیار زیاد در انتخاب مقالات با کیفیت بالا
  • مکاتبه فراوان با نویسندگان و حل مشکلات آنها
  • داوری‌های دقیق: تنها نکته مهم در هر مقاله داوری صحیح و عدم دقت به دانشگاه یا محل کار وی بود.
  • عدم انتشار مقالات شخصی: در یکسال اخیر تنها ۲ مقاله با نام اینجانب در مجله منتشر گردید که آن هم با دقت و حساسیت داوری شدند.

 

انشالله برنامه یکسال آینده شما چیست؟

دکتر ضرغامی: برنامه یک سال آینده ما تمرکز روی ارجاعات مقالات و همچنین افزایش بیش از پیش در کیفیت مقالات می‌باشد. بدون شک با این توفیق مقالات بیشتری خواهیم داشت و این توفیق با عنایت به نمایه بودن ما در پابمد کمک فراوانی به جذب مقالات بهتر خواهد داشت.

به ناشر خود چه نمره‌ای می‌دهید؟

دکتر ضرغامی: در مجموع از صفر تا ده به ناشر نمره ۸ می‌دهم. دقت کار ناشر زیاد است ولی به لحاظ نیاز به بازبینی چند باره کارها بهتر است روند اداری کارها در ناشر قدری سرعت بهتری پیدا کند.

آیا پس از دریافت حق چاپ از نویسندگان افتی در مجله مشاهده نمودید؟

دکتر ضرغامی: خیر، پس از دریافت حق چاپ یا Acceptance Fee هیچ افتی چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت در مقالات مجله مشاهده نشد و در مجموع برقراری سیستم درآمد‌زایی از محل مبالغ حق چاپ از نویسندگان که یک سیاست رایج در مجلات Open Access می‌باشد را خوب ارزیابی می‌کنم.