نمایه سازی موفق مجله مراقبت بیماریهای مزمن دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اسکوپوس

مجله مراقبت بیماریهای مزمن دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پس از 10 سال انتشار پیاپی و منظم و به دلیل رعایت الزامات اخلاق در نشر توصیه شده توسط COPE و همچنین به دلیل اتخاذ سیاست داوری باز (Open Peer review) و در نتیحه زحمات مستقیم سردبیر و تیم هیات تحریریه در اسکوپوس نمایه شد. این موفقیت را به سردبیر و اعضا محترم هیات تحریریه مجله تبریک عرض میکنیم. بدون شک افتخار نمایه شدن این مجله به عنوان یکی از مجلات معتبر دانشگاهی در کشور، نصیب همه دانشگاهیان کشور بالاخص اعضا محترم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواهد شد.


این مجله (مجله مراقبت بیماریهای مزمن یا Jundishapur Journal of Chronic Disease Care) از سال 2012 تا امروز در مجموع موفق شده است تا  تعداد 371 مقاله علمی پژوهشی را منتشر کند. لذا از شما دعوت میکنیم تا ضمن مطالعه راهنمای نویسندگان آخرین مقالات علمی پژوهشی خود را در این مجله سابمیت کنید.

بدون شک این افتخاری است که نصیب همه دانشگاهیان کشور خواهد شد تا با انتشار و نمایه سازی مقالات خود سهم بیشتری در تولید علم داشته باشند.

مشخصات مجله:

 


ثبت درخواست مشاوره نمایه سازی مجلات *** مشاروه تلفنی با کارشناسان نمایه سازی 09912939072




بررسی دلایل موفقیت این مجله در نمایه سازی:

با اهداف آموزشی نتایج ارزشیابی اسکوپوس در مورد این مجله را در ذیل بیان میکنیم. امیدواریم تا سایر مجلات کشور نیز با بهره گیری از این تجربیات ارزشمند، بتوانند راه خود را در نمایه شدن مجله خود بهبود ببخشند. از جمله نقاط قوت این مجله که توسط کمیته انتخاب اسکوپوس بیان شده اند میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. افزایش استنادها به مجله در دو سال اخیر: به ویژه شاهد افزایش استنادها در مجلات بین المللی نمایه شده در Scopus و یا در سایر مجلات معتبر دنیا هستیم. بطور دقیق تر  استناد بسیاری از این مقالات در مقالات بین المللی افزایش یافته است (citations have increased as has citedness of many of these papers across international papers)  
  2. عضویت در COPE و عمل به تعهدات اخلاق در نشر: خاطرنشان می شود که این مجله یکی از اعضای فعال COPE است که راه ارتباطی دینامیک با COPE داشته و اطلاعات مربوط به جنبه های اخلاق و عملکرد انتشار، و بسیاری از سیاست ها و اقدامات عملی را بر اساس ورکفلوهای COPE اقدام می کند.
  3. اجرای بسته اخلاق در نشر COPE: تیم تحریریه همچنان طبق اصول شفافیت بیان شده در راهنمای کوپ COPE به ویژه موارد معرفی شده در جعبه ابزار اخلاق در نشر دفاتر مجلات (COPE Toolkit) عمل میکند.
  4. این مجله به طور مداوم و پیوسته (consistently ) در مدت حداقل شش سال اخیر مقالاتی را منتشر نموده است که از نظر آکادمیک معتبر و مرتبط با مخاطبان بین المللی دانشگاهی یا حرفه ای در این زمینه هستند (articles that are academically sound and relevant to an international academic or professional audience in the field).  
  5. این مجله دارای ارتباط علمی (scholarly relevance) است بطوریکه به خوبی توسط استنادات در مجلات دیگری که در حال حاضر تحت پوشش Scopus هستند این ارتباط را نشان می دهد (evidenced by citations in other journals currently covered by Scopus).  
  6. چکیده ها مطابق با الزامات زبان انگلیسی و گرامری و املایی طبق استانداردهای Scopus هستند (Scopus English Language requirement).  
  7. به طور کلی محتوای مقالات با محدوده و اهداف مجله مطابقت دارد (the content of the articles is consistent with the scope and aims of the journal).  
  8. مقالات به طور کلی به خوبی نوشته شده و قابل درک است (The articles are generally well written and understandable).  
  9. اگرچه دامنه این مجله باریک است، اما نیاز یک مخاطب مهم را برطرف می کند (Although the scope of this journal is narrow, it addresses the need of an important niche audience).
  10. نوع بررسی همتا یا داوری Peer review به وضوح بیان شده است و توسط (دستورالعمل های مناسب داوری باز) پشتیبانی می شود (Peer review type is clearly stated and is supported by appropriate reviewer guidelines. Open Review approach). 

 

توضیحات:

  1. این مجله انشالله از یک ماه آینده در اسکوپوس قابل مشاهده و جستجو خواهد بود.
  2. به منظور کمک به سردبیران و آموزش نمایه سازی در اسکوپوس، خیلی از بخش های دلایل عینا از نامه ارزشیابی و به زبان انگلیسی درج شده اند.

 


ثبت درخواست مشاوره نمایه سازی مجلات *** مشاروه تلفنی با کارشناسان نمایه سازی 09912939072


لینک برای مطالعه بیشتر:

 

  1. Journal Policy: The journal should have a clear aim and scope which aligns with the database's subject field.
  2. Content: The journal should consist of peer-reviewed content of academic nature.
  3. Publication Ethics: The journal must adhere to high ethical standards, publishing guidelines, and best practices.
  4. Journal Website: The journal should maintain an informative, up-to-date website with all the necessary information.
  5. Publishing Regularity: The journal must publish regularly according to its stated frequency.
  6. Online Availability: The journal's articles should be available in English (or at least have English abstracts and article titles).
  7. Peer Review Process: The journal must have a rigorous peer-review process.
  8. Editorial Board: The journal should have a recognizable editorial board with affiliations to recognized institutions.