نمایه شدن هفت مجله از انتشارات بریفلندز در پایگاه نمایه سازی EBSCO

با افتخار به اطلاع می رسانیم که در جدیدترین ارزشیابی، هفت مجله از مجموعه مجلات انتشارات بریفلندز، با بهره گیری از توان علمی داوران و اعضا هیات تحریریه خود در کنار رعایت استانداردهای نشر توانستند در پایگاه نمایه سازی EBSCO نمایه گردند. انتشارات بریفلندز کسب این موفقیت ارزشمند را به اعضا محترم هیات تحریریه مجله و جامعه دانشگاهی کشور تبریک میگوید. بدون شک نمایه شدن هر یک مجله ایرانی موجب مباهات ماست.


EBSCO یکی از پیشتازان نمایه سازی در دنیا با قدمتی 70 ساله است که ارئه دهندۀ پایگاه های دادۀ جستجوی آنلاین برای دانشگاه ها و کتابخانه های عمومی سراسر دنیاست. این شرکت به بیش از ۳۷۵ پایگاه دادۀ جستجو از جمله مدلاین منابع خود را ارایه میکند. EBSCO از طریق بستر های نرم افزاری (سکوی) جستجوی EBSCOhost و EBSCO Discovery Service امکان جستجو در این پایگاه ها را برای کاربران خود فراهم میکند.

 

معیارهای لازم برای نمایه سازی در EBSCO

کمیته های ۱۷ گانه علمی در ابسکو به دنبال نمایه سازی مجلات با بیشترین ضریب نفوذ در بین محققین هستند. برای یافتن مجلات با کیفیت و موثرتر این کمیته ها به دقت به موارد زیر توجه میکنند:

  • محتوای علمی با کیفیت در یک مجله
  • عدم حضور مجله در پایگاههای مشکوک (industry watchdog sources)
  • نقوذ مناسب در تاثیرگذاری علمی (با استناد به گزارشات آماری PsycINFO, MEDLINE, ERIC, EconLit, Inspec, CINAHL, SPORTDiscus, etc.)
  • توجه به اصول اخلاق در نشر و رضایت نویسندگان

در صورت تمایل، برای آشنایی بیشتر با ابسکو این دو مطلب آموزشی را مطالعه بفرمایید:

https://brieflands.com/articles/scinews-87836.html

https://brieflands.com/articles/scinews-89309.html


لیست مجلات نمایه شده از انتشارات بریفلندز Brieflands

انتشارات بریفلندز با افتخار اعلام میکند که در ماه June سال 2022 تعداد 7 مجله علمی منتشره توسط این انتشارات وارد لیست مجلات نمایه شده از این نمایه ساز قرار گرفته است. این مجلات ارزشمند به شرح زیر میباشند:

1.    Annals of Military & Health Sciences Research
2.    Educational Research in Medical Sciences
3.    Interventional Pain Medicine & Neuromodulation (IPMN)
4.    Journal of Human Genetics & Genomics
5.    Journal of Medical Education
6.    Jundishapur Journal of Chronic Disease Care (JJCDC)
7.    Multidisciplinary Cardiovascular Annals