ایمپکت فکتورهای 2024 مجلات خانواده Brieflands اعلام شدند | تبریک به دانشگاهیان کشور و هیات تحریریه مجلات

مطابق هر سال، ایمپکت فکتور یا ضریب نفوذ مجلات توسط Web of Sciences اعلام گردید. در گزارش سال 2024، مجلات خانواده Brieflands (نمایه شده در یکی از پایگاههای موسسه Clarivate) ضریب نفوذ جدید خود را دریافت نمودند. بدون شک افتخار این موفقیتها متعلق به همه دانشگاهیان کشور و در گرو زحماتی است که هیات تحریریه محترم این مجلات متقبل میشوند. ما در انتشارات Brieflands  متعهد به انتشار تحقیقات با کیفیت علمی هستیم. برای اطلاع از این پیشرفتها به متن خبر مراجعه بفرمایید.


انتشارات بریفلندز (Brieflands)، به عنوان یک ناشر پیشرو در سه حوزه STM (علم، فناوری و پزشکی)، مفتخر است به اطلاع دانشگاهیان محترم برساند که در گزارش‌ استنادی مجلات (JCR) سال 2014، تغییرات بسیار مهمی در ضریب نفود مجلات نمایه شده این ناشر ایجاد شده است. 

اهمیت ضریب نفوذ: 

ضریب تأثیر یک معیار کمی برای قضاوت درمورد اهمیت مقالات یک مجله است که توسط موسسه Clarivate هر سال اندازه گیری میشود. ضریب نفوذ نشان دهنده میانگین تعداد استنادهای دریافت شده به ازای هر مقاله منتشره در طول دو سال قبل است. به عبارت دیگر، ضریب تأثیر بالاتر حاکی از ارجاع بیشتر به مقالات یک مجله است. لذا IF بالاتر به معنی این است که مقالات منتشره از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و در این زمینه تأثیرگذار هستند. با این حال، ضریب تاثیر یک معیار فراگیر نبوده و این یکی از ابزارهای متعدد برای سنجش ارتباط و تأثیر یک مجله است. توجه به عوامل دیگری مانند دامنه، هیئت تحریریه و فرآیند داوری یک مجله هنگام ارزیابی کیفیت کلی آن مهم است.

گزارش مجلات بریفلندز:

طبق گزارش‌ استنادی مجلات در سال 2024 (JCR) (منتشره در 20 ژوئن 2024) ایمپکت 16 مجله Brieflands به شرح زیر میباشند:

 

عنوان مجله

IF 2023

Hepatitis Monthly

0.3

International Journal of Cancer Management

0.4

Archives Of Clinical Infectious Diseases

0.5

Jundishapur Journal Of Natural Pharmaceutical Products

1

Health Scope

0.6

Journal of Nursing and Midwifery Sciences

0.5

International Journal of Endocrinology and Metabolism

2.1

Jundishapur Journal Of Microbiology

0.5

IJ Radiology

0.2

Archives Of Neuroscience

0.4

IJ Pharmaceutical Research

1.8

IJ Psychiatry And Behavioral Sciences

0.5

Journal Of Reports In Pharmaceutical Sciences

0.7

International Cardiovascular Research Journal

0.2

IJ Pediatrics

0.4

Archives Of Pediatric Infectious Diseases

0.5

 

افزایش پوشش علوم دانشگاهی و رتبه بندی یکپارچه:

یک پیشرفت قابل توجه برای مجلات بریفلندز در سال جدید یکپارچگی رتبه های کسب شده است. طیف گسترده‌تری از موضوعات مجلات در گزارش امسال مجلات بریفلندز مشاهده می‌شود، به ویژه اینکه در گزارش امسال مجلاتی که قبلاً در فهرست استنادی منابع نوظهور (ESCI) نمایه شده بودند در کنار سایر مجلات نمایه Science Citation Index Expanded (SCIE) قرار گرفته اند. این رویکرد یکپارچه سیستم ارزیابی جامع تر و کارآمدتری را برای جامعه پژوهشی فراهم می کند.

عملکرد و رشد قوی:

ما خوشحالیم که گزارش دهیم که برخی از مجلات رتبه بندی شده بریفلندز در مقایسه با سال قبل افزایش ضریب تاثیر (IF) داشته اند. این دستاورد نشان دهنده ارزش بالای تحقیقات منتشر شده در مجلات بریفلندز و تأثیر آنها در زمینه های مربوطه است.

شفافیت و دسترسی:
بریفلندز همچنان متعهد به ارائه اطلاعات شفاف و قابل دسترس در مورد مجلات خود به محققان است. فهرست کامل مجلات بریفلندز نمایه شده در SCIE و ESCI در وب سایت ناشر موجود است.

 

مشتاقانه منتظریم:

ما در بریفلندز متعهدیم با ارائه بستری یکپارچه برای انتشار تحقیقات با کیفیت بالا به پیشرفت رتبه علمی کشورمان بپردازیم. همچنین اطمینان داریم که با تمرکز مداوم بر کیفیت مقالات علمی، عملکرد مجلات ما در سال‌ آینده بهتر خواهد شد.